fredag, augusti 15, 2008

3 stora saker och en mindre

Äntligen!
Koftan är klar!
Ärmarna blev bra på 3e försöket och är isydda.
Alla trådar fästa...
Nu skall den bara tvättas!

Selma ville oxå vara med på bild... :-)


Leverans!

När jag var klar med koftan var jag tvungen att fortsätta med koftan i vävstickning, så att jag kunde börja sticka på mina nya stickor...

Jag var nämligen och hämtade mitt paket med Knit Picks igår!

De är verkligen underbara att sticka med!

Det lär införskaffas fler... Tror jag behöver stickor 3 till Linnéa mössan... :-)


Äntligen 2!

För några dagar sedan, inte mer än 1 vecka sedan, så anmälde jag mig äntligen till Ravlery. Jag räknade med att få vänta ett tag, men...

Idag fick jag min inbjudan!

Jag heter naturligtvis Dabelin där också... Har inte hunnit lägga in något än, men det kommer!


Kofta i vävstickning

Som jag skrev häromdagen har jag börjat på en kofta i vävstickning, och jag utlovade en bild...

Till vänster har vi baksidan, och till höger framsidan...
Det blir snyggt och är roligt att göra!

Tror det snart är dags att göra raglanminskningen. Det skall bli intressant, speciellt som jag stickar fram- och bakstycke samtidigt....

1 kommentar:

Eva S sa...

Koftan är jättefin! tur att du inte gav upp. Ska bli kul att se din "vävkofta". Var hittade du mönstret till den?
Kram
Eva i Lund