onsdag, december 17, 2008

Jul uppdatering

Jaha, vad är nu statusen på allt?
Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade här...

När jag var nästan färdig med bakstycket lade jag ner koftan...

Den kommer nämligen bli alldeles för stor, så jag skall sticka om den i mindre storlek.
Efter lite grubblande och frågande på Sticklistan har jag bestämt att sticka direkt från det gamla bakstycket... Vi får se hur det fungerar i verkligheten. :-)

Jag har ju inte suttit sysslolös undertiden, utan jag har stickat en Revontuli sjal i mitt Kauni nystan. Jag fick hoppa några varv på slutet, och fick ca 1 meter kvar på slutet. Helt otroligt att jag lyckades anpassa det så exakt!
Förhoppningsvis får jag blockat sjalen i helgen, så jag kan använda den i jul...
2 st hoppa-hage set har inhandlats från Biltema för ändamålet.
Fast en räcker nog till just denna sjalen.

Jag håller även på med en julklapp. Den påbörjades när jag stoppade koftan, vilade under sjalen och sedan har jag dragit lite på det... jag var nämligen klar, men det blev inte bra så jag fick göra om det, och det är ju aldrig lika roligt... Nu börjar det bli lite bråttom...
Men jag hinner säkert... :-)

På kö sedan står att börja om med koftan, och även ett par fingervantar till mig. Fingervantarna skall jag göra av mitt "Garn och Te" nystan... Ser fram emot det!
Eventuellt blir det ytterligare en mössa till syrran, när jag nu träffar henne kan vi bestämma hur lång den skall vara och vilka färger.

Efter jul och nyår skall det letas garn till klänningen jag efterlyste. Det skall bli roligt att få börja med den...

Tyvärr har jag inga bilder att lägga till idag, det får bli nästa gång!

1 kommentar:

Eva S sa...

För säkerhets skull önskar jag dig en riktigt GOD JUL redan nu.
Eva i Lund