fredag, april 10, 2009

Vad köpte jag på Symässan?

Här kommer lite bilder på vad jag inhandlade på Symässan i Malmö...
2 härvor Hacho från Mirasol. Som ni ser var jag så ivrig att använda garnet, att jag inte hann fota det innan det var nystat...Jag blev klar med mössan jag hade med mig som stickning, så Kerstin var snäll nog och hjälpte mig nysta upp ena härvan, så jag kunde påbörja muddarna ovan, stickade diagonalt över 40 m. Minskning i ena sida, ökning i andra. Jag gjorde samma sorts ökningar och minskningar som man gör i den klassiska babyhjälmen.
Jag trodde jag skulle behöva 2 härvor för långa muddar, men dessa krävde inte ens 1 härva. Hoppas inte jag kommer på sedan att de blev för korta, för den andra härvan använder jag till en Möbius, det påbörjade alstret syns ovan...
Det är för tillfället en reservstickning, så har jag den kvar tills jag flyger till USA första veckan i maj. Förutom resan Helsingborg-Kastrup och väntetiden där har vi en 7 timmar på flyget till Newark, och sedan några timmars körning till Philadelphia. Mina kära kollegor får ta hand om körningen.
Dessutom handlade jag 3 härvor från Regnbågen. De skall bli en Baby Surprise Jacket...

I tisdags kom boken "Knitting Workshop" av Elisabeth Zimmermann, och nu har jag läst ut den. Så jag är redo att börja... Nästa steg är att nysta garnet och sticka en provlappar så att jag får rätt masktäthet...
Och ja, mottagare är redan uttänkt...

Stora Symässan i Malmö har en del annat också, så även pärlor och pärltillbehör.
Det blev naturligtvis lite sådant också...
Svårt att inte bli sugen när det finns så mycket samlat på samma ställe...
En del av detta är köpt med en särskild mottagare i åtanke...
Men modellen ligger fortfarande på ritbordet i mitt huvud... :-)

Inga kommentarer: