tisdag, augusti 18, 2009

Garnspan i Göteborg

Under min semester tillbringade jag 1 vecka hos mina föräldrar strax söder om Göteborg.

Då det ändå inte var något badväder fick jag med mig mamma på Garnspan i Göteborg.

Vi ställde bilen på Heden, och började promenera.
Det var helt OK väder för att gå på stan, varmt men inte för varmt. Inget regn och inte mycket blåst, med Göteborgs mått mätt... ;-)

Varken mamma eller jag har tidigare varit i någon av affärerna.

Vi började med Deisy Design. Trevlig affär, men ganska traditionellt sortiment.

Ner mot Kungsportsplatsen och vidare till Strikk. Läcker lokal, och alldeles lagom mycket garn. Snygg display...
Lite annorlunda sortiment, kul att se.
Jag blev sugen på en omlottkofta, stickad i lin, men avstod.

Inte så långt från Knapp-Karlsson hittade vi Garn och Broderi.
Ganska traditionellt sortiment, men det fanns lite annorlunda också. Mycket fint uppstickat.

Vi hann med lite andra affärer också, innan vi gick till bilen och åkte till Olskroken.

Där hittade vi efter lite letande 2knit...
Trevlig lokal, med rätt gott om plats. Jag har för mig att hon har stick café där.
Både traditionellt och lite ovanligare garn.
Efter att ha varit inne i så många garnaffärer och inte köpt något, så kunde vi inte motstå...
Så jag köpte Fabel till Stor DROPS kofta i 2 trådar ”Fabel” med halva dominorutor på framstycket, fast inte tillräckligt med nystan. Dessutom var 2 av de jag köpte inte samma färgbad. Det återstår att se om jag verkligen gör den koftan, eller om det blir Rätstickad DROPS kofta med rutor i ”Fabel”. istället. Det återstå att se...
Jag ville egentligen köpa lin till en kofta, men hon hade väldigt utplockat på Garnstudios, på grund av rean. Så det blev bara hennes sista nystan vinrött... Kanske disktrasa?

Mamma hittade fint melerat Mandarin.

Dagen efter regnade det täta skurar, och jag var väldigt sugen på lin-koftan jag sett på Strikk...

Vi hade dessutom inte hunnit med KarMa garn dagen innan...
Så vi åkte till Torslanda och KarMa garn.

Där har de också lite ovanligare garner, men även traditionella.
Lokalen är ganska stor. När vi var där höll de fortfarande på att packa upp, men det blir jättebra när det är klart.

Vi var där länge, jag gick runt och klämde och kände och funderade fram och tillbaka. Olika garner, olika modeller...
Jag hade gärna köpt med mig massor! Synd att man måste ha råd också... ;-)

Tillslut blev det Marks & Kattens Linen till Stickad DROPS kofta i ”Lin”.

Dessutom hade de Fabel i samma färgbad som de jag köpt dagen innan, så jag passade på att komplettera upp... ;-)

Efter det åkte vill och hälsade på Wilma. Wilma är min bonussysters nyfödda, då 1 vecka...

Jag behövde ju överlämna den Baby Surprise Jacket jag stickat...

1 kommentar:

Eva sa...

så mycke fint du gjort !
har oxå funderat på en disktrasa i lin,ska vist vara bättre än stickad i bomull.

Ha de!