torsdag, december 31, 2009

Gott Nytt År!

Tänkte avsluta året med lite uppdatering...
Min jättesjal är klar, och hur go som helst att använda.
Det gick åt 6 nystan, först 3 nystan (vitt, grått och svart) i Marks & Kattens Strompegarn som jag hade hemma till ett projekt som aldrig blivit av...
När det var nästan slut bestämde jag mig för att sjalen inte blev tillräckligt stor, så jag kompletterade med 3 nystan Fabel. Varken det vita eller grå har samma nyans, men det gör inget.
Mönstret är enkelt, det är helt enkelt en halv mormorsruta, med dubbelstolpar. Vissa kallar den även Tony Irwings sjal, efter mönstret som var med i tidningen Land.

Jag önskade mig garn och dylikt i julklapp, och jag fick precis det!
Dels en sjalpinne och ett set med "fingerstickor" från Knit Picks från mina syskonbarn. Ja, syrran har säkert hjälpt till att välja...
Och så fick jag 4 bruna och ett vitt nystan Nya Fuga från Järbo Garn...
Mamma hade hittat ett mönster på stickat pepparkakshus i Hemmets Journal!
Hur sött som helst!
Än är det inte klart, men jag har kommit så här långt:
Det har inte gått åt mer än knappt 2 nystan brunt, så de andra lämnade jag hos mamma så hon kan sticka ett hus hon med.
NonStopen behövde inte blockas, så de är inte med här... Behöver göra ungefär 24 till, men de går snabbt att göra, bara 7 fm runt 3 lm.
Sist men inte minst, så en bild på det fina garnet jag fick i mitt Garn och Te byte:
Jag älskar blått, och jag älskar melerat garn.
Jag har verkligen haft tur båda gångerna jag varit med, fått underbart garn båda gångerna.
Chokladen som jag fick är slut (mums), chokladteet är testat några gånger (mums igen).
Roiboos teet är ännu inte öppnat, men jag skall smaka på det också!
Tack igen Knitwitfun!!

Gott Nytt År allihop!

Inga kommentarer: