tisdag, augusti 17, 2010

Äntligen hemma!



Ja, egentligen kom jag hem i söndags, men det är först idag som det känns som att jag är hemma.
Tvättade hela dagen igår...

Men idag har jag haft tid att gå igenom mailen, blogginlägg under min frånvaro och lite av de nya bloggarna jag fått tips om sedan sticklägret...

Jag har så mycket att berätta så jag vet inte riktigt var jag skall börja...

Ja, till att börja med var jag med på sticklägret som Ulrika på Stickamera arrangerade.
Underbart!
Jag kan verkligen rekommendera Fattigskogens Vildmarksby!
Speciellt om man får den suveräna servicen från LG och Ann-Louise som vi hade turen att få!

Tusen tack till LG, Ann-Louise, Ulrika och alla ni andra som var med!
Jag hade träningsvärk i skrattmusklerna! :-D

När lägret var slut och vi ändå var i trakterna, passade mamma och jag på att hälsa på syster i Gävle.
Vi passerade Dala-Floda på vägen till Gävle, och nästan automatiskt följde bilen skyltarna till Wåhlstedts...

Jag blev så till mig att jag glömde kameran i bilen, men mobilen fick ställa upp och i alla fall ta några halvdåliga bilder av ullsäckarna... De bilderna får ni dock vänta på, för min mobil sammarbetar inte alls för tillfället...

För 40 kr hektot, passade jag på att plocka till mig 2 hg ulltussar i blandade färger...

Jag vet inte riktigt vad jag skall ha dem till, men kanske använder jag lite när jag skall testa att spinna på slända... Vet inte hur lätt eller svårt det är med okardat.

När man köper Nybörjarkitet på Spinspiration så kommer det med lite kardad fiber, så jag kan testa med en gång... Innan jag går på mina blandade ulltussar...
Förhoppningsvis får jag paketavin imorgon... :-)

Just det, det är ett kul byte på gång hos Stickamera! Stickpåsebyte!
Bra tillfälle att damma av symaskinen och få sytt lite.

Fler bilder om lägret kommer!!

Inga kommentarer: