söndag, september 05, 2010

Nytillskott...

Vi hade ju lite med oss när vi åkte till lägret...
Hur skall vi få plats med Kajsa oxå??

Men det kom dessutom med en del hem...

Först har vi sponsorpåsen...
BabySilk, pärlor och knappar från Du Store Alpakka
Adeles Kid Mohair från Nysta
Ull från Ullcentrum på Öland
Silverglittrigt Lamégarn från Vartofta
De bidrog dessutom med en sysax. Rundstickan kom från Deisy Design
EcoBomull från Marks & Katten

Vi hade ju dessutom ett garnlotteri.
Visst bidrog jag med lite vinster, men jag (och mamma) vann lite också...

2 nystan Zauberball, de håller på att bli en Multnomah
Jag plockade dessutom till mig 4 härliga nystan, som jag tyvärr inte vet något mer om... Kanske någon från lägret som vet mer??
De kan ha varit 2 olika vinster, jag är inte riktigt säker...
Jag tog hand om detta silkegarn...

Jag tog dessutom en bok om i-snoddar och boken "The knitting circle" av Ann Hood, men dem har jag inte foto på... Men jag kan rekommendera "The knitting circle"!

På färgningskursen ingick 1 härva, och jag kompletterade med en till.
Jag är verkligen nöjd med mitt regnbågsgarn!

Det var så kul att färga, så jag köpte ett grundkit...

Efter jag kom hem har jag hittat en engelsk sida som säljer ofärgat garn i massor med olika kvaliteter. Priserna verkar vara helt OK med tanke på vilka kvaliteter de har...

Jag hade med mig lite ofärgat garn, som jag passade på att färga.

Dessa 5 blå härvor var lite mörkare grå.
Jag tog 3 av de lite ljusare härvorna och gjorde ett apelsingarn...
Karin färgade dessa med resterna av färgen

Mamma och jag körde inte direkt hem när lägret var slut, utan vi körde till min syster i Gävle.
Vi insåg medan vi körde, att vi passerade Dala-Floda...
Vi passerar inte där så ofta, så vi passade på att svänga in till Wålstedts...

Det är inte lätt att svänga in där utan att handla, vi lyckades inte i alla fall... :-)
För mig blev det 3 st andrasorteringshärvor, 2 grå och en eld...

Eftersom jag blev spinn-frälst på lägret så suktade jag lite över påsen med ulltussar för 40:- hg.
Mannen som hjälpte oss sa till mig att gå in i nästa rum istället...
Det här är vad jag kom hem med...

Inga kommentarer: