lördag, juni 03, 2006

Länge länge sedan

Oj oj oj, nu var det alldeles för länge sedan jag uppdaterade bloggen.
Trodde jag skulle få gjort det oftare om jag skaffade än blogg, jämfört med en hemsida, men det verkar inte bli så...

Men, nu är jag här!

Vad har jag då gjort på handarbestsidan sedan sist?
Jag har stickat ett par pulsvärmare med pärlor.
Det var jättekul att sticka med pärlor, det tråkigaste var att trä upp alla pärlor innan. Jag skulle ha ca 480 st... Bild på dem kommer!

Igår blev jag precis klar med första spetsstickade strumpan till min systerdotter Klara.
Det är ju självklart att en 2-årig tös skall ha spetsstrumpor på sommaren!

Emellan dessa projekten fortsätter jag på min delfintavla i korsstygn. Det är en långkörare och det är ganska skönt att variera sig. Jag skulle inte kunna brodera klart en så pass stor tavla utan att göra annat emellan.

Nu är det dax att städa, det har inte blivit gjort på lite för länge... :-/

2 kommentarer:

Garngamen sa...

Vi vill ha bilder! Nu;-)
Din bloggläsare/Sigrid

Eva S sa...

Strunta i att städa! Blogga i stället!
Kram
Eva i Lund
Och snälla du ta bort min tidigare kommentar.