tisdag, augusti 05, 2008

Vad jag gjort...

Så, uppdateringsdags igen...

Första exemplaret av mössan till min syster har blivit klar och fått nästan godkänt. Den skulle bara varit aningens längre. Tyvärr glömde jag mäta hur lång den blev...

Men det kommer när hon bestämt vilka färger det skall vara på nästa.

Jag kommer publicera mönstret här, men jag väntar till efter jag gjort nästa mössa för korrekturläsning.

Eftersom min syster bor utanför Göteborg fick en av mina nallar agera modell...

Koftan saknar fortfarande ärmarna. De är färdiga (och ena monterad) men de har blivit olika långa, så jag gör om minskningsbiten på båda igen, så kan jag vara säker på att de blir lika.

Och nej, det var inte alls speciellt bökig att sticka, faktiskt ganska lätt, speciellt när man kom in i mönstret. Det bökigaste är väl att den är stor, men det är ju alla tröjor och koftor man stickar till vuxna.

Den blir jättefin!
Jag är supernöjd!

Jag har börjat på en kofta i vävstickning, enligt mönster från Mayflower, i storlek 6 månader. Det är roligt att sticka vävstickning. Eftersom jag inte gillar montering stickar jag fram- och bakstycke samtidigt, även om mönstret inte är skrivet för det. Det skall vara raglanstickning, så det är ju jättelätt att veta när man har kommit till ärmhålan. Återkommer med bild på den...

Jag stickar den i deras garn Soft, och det är verkligen supermjukt och fluffigt. Det är ett bomullsgarn med lite acryl, men det är något med själva tvinningen som gör det, för deras ullgarn är tvinnat/spunnet på samma sätt och också mjukt och fluffigt...

Lite smycken blev det också i helgen...


Till det bruna halsbandet och armbandet har jag inte köpt något alls. Allt jag har använt har jag fått från olika håll, gamla halsband som aldrig blivit lagade osv.

Jag började på det bruna armbandet utan någon egentlig plan, och funderade på att ha det som present, men blev så förtjust i armbandet att jag var tvungen att göra ett halsband som matchade... och jag är jättenöjd!

Det silvriga halsbandet är jag lite tveksam till, men armbandet är jag nöjd med.

Det översta armbandet är bara för att ha något alternativ till framför allt de halsband som inte har något matchande armband.

Nej, nu är det dags för lite mat i magen och sedan skall jag göra om mina koftärmar så att jag kan bli klar med koftan!

Inga kommentarer: