torsdag, oktober 16, 2008

Är jag tråkig?

När man läser om andra stickgalningar så har de flera stickningar igång samtidigt.
Det har jag endast i undantagsfall, som att garnet är slut eller någon annan liknande kris.

Jag har dessutom inte många UFO, varken som stickning eller annat...
Just nu har jag ett par pulsvärmare som skall sys ihop, koftan i vävstickning som saknar knappar samt en Sheldon som skalet skall sättas ihop på. Det är alla stickningsufon.

I borderier har jag 1 duk och 1 liten korsstygnstavla. Men tavlan är egentligen inget UFO, det är ett resehandarbete... Det kan kanske följa med på Lokalföreningsträffen? Jag skall ju flyga, och då får jag ju inte sticka...

Sedan har jag en påbörjad julgransmatta/julduk, men det är inte UFO, det är Work In Progress... Jag gillar att variera vilken teknik jag håller på med, och julgransmattan är stor! Kommer ta 2-3 år med bara korsstygnskvällar...

Det finns även 1 WIP virkning, överkast till dubbelsäng, och WIP knyppling, man kan inte knyppla framför tvn...

Däremot har jag mycket på "kö", speciellt när det gäller broderier...

Min randiga kofta går framåt, har snart kommit till halsen...

Skall försöka få fotat den i helgen när det är lite ljust...
Nu skall jag sätta mig framför tvn med en katt eller stickning i knäet...

Inga kommentarer: