fredag, januari 28, 2011

Lite nytt, lite gammalt

Jag har bestämt nämnt mina katter någon gång, men inte visat mycket av dem...

De, speciellt den lilla Curly Sue, inverkar påtagligt på min stickning på kvällarna.
Hon ligger gärna i mitt knä, och om hon vänder magen till dig är det svårt att prioritera stickningen...

Om jag håller på med datorn lägger hon gärna huvudet på den, helst på tangentbordet. Kan få lite lustiga effekter...


Detta är den stora, Eskil.

Han väger 6-7 kilo, och det är dubbelt mot Curly...

Just den här bilden är lite gammal, han är rakad i "armhålorna" för ultraljud på hjärtat...
Detta var återbesöket när det konstaterades att han inte hade någon förtjockning som det sett tendenser på tidigare...

Lite stickrelaterat då?

Ja, det finns ett och annat nystan som tillkommit till stashen sedan sist...

Tyvärr hittar jag bara foton på detta senaste nytillskottet...
2 nystan Fame Rand, som skall bli en Waves of Leaves Shawl. Den borde nog inte påbörjas innan halsduken, som nystanen ligger på är klar...
Fast halsduken är en bra buss stickning, det är inte en sjal.

Men egentligen har jag en Multnomah på gång också, mindre än 50 g kvar att sticka upp på den... och över 600 maskor... Den delar stickor med halsduken, så den har legat på is ett tag.
Måste skaffa ytterligare ett par tippar 3 mm...

Just det, en kofta i Summer Breeze också... Bara ärmarna kvar...

Men jag behöver en sjal som går i vitt-grått-svart till. Har bara min stora halva mormorsruta som funkar till det mesta, och den har jag använt så mycket att jag är trött på den. Vill kunna variera sjal mer, eftersom jag använder det varje dag på jobbet.

Har en röd sjal också, men den är lite för tomteröd för att passa till speciellt många röda nyanser. Min Haruni i rosa-lila är inte heller jättelätt använd.
Kauni sjalen är lite liten, och inte heller lätt att matcha...

Jag behöver sticka Waves of Leaves helt enkelt...

Om inte Curly legat i knäet hade jag rest mig och plockat fram garn och stickor till Waves, nu blir det halsduk tills hon flyttar på sig eller magen skriker efter middag...