lördag, juli 16, 2011

FO's!

Igår kväll tog garnet till min Multnomah slut...
Det är ingen panik med det, jag har beställt mer, jag visste att jag behöver minst 1 nystan till.
Den får helt enkelt vila tills det kommit... Crazy Zauberball Lace som jag (eller kanske mamma...) valde på garnlotteriet på Sticklägret förra sommaren. Hitills har jag använt 2 nystan.

Det fick mig att inse att jag på inte så lång tid gått från inte mindre än 5 WIPs till 2, där ett dessutom står stilla utan att jag kan påverka det.

Det innebär att jag har en Waves of Leaves som skall blockas
Den är stickad i knappt 2 nystan Fame Rand.

Dessutom är min Fleece klar att blockas
Jag är rädd att den har blivit lite för smal för min smak... Men jag har inte heller någon större lust att göra om den... Den är stickad i 2 nystan Zauberball Lace, samma som den är uppstickad i i mönstret, men jag har bara använt det svart-vita garnet.
Det skall bli häftigt att se detaljerna ordentligt blockade...
Det var en kul stickning, och mönstret var enkelt att lära sig så det var en bra buss och jobb stickning. Men det blev lite segt på slutet, då vill man ju bara bli klar.

Dessutom har en present blivit klar, men den är ännu inte överlämnad, så jag vill inte visa den här. Det får bli bilder på den senare tillsammans med bilder på de blockade sjalarna.

Jag vet att 5 WIPs inte är mycket, men det är det för mig.
Jag brukar normalt ha 1, max 2, projekt på gång samtidigt (borträknat 10 årsprojektet på en broderad duk). Ett hemma och ett som är lätt att ta med sig på bussen och till jobbet.

Det projektet som nu är pågående är slätstickade ärmar till min Långkofta i Summer Breeze.
Det första jag gjorde när jag tog upp dem igen igår var att ta upp de 20-30 cm jag hittills gjort...

Jag stickar dem (naturligtvis) samtidigt på rundsticka. Då jag inte följer mönstret och gör trekvartsärmar, utan skall ha dem hellånga, så måste jag räkna ut själv hur jag skall göra. Jag hade gjort dem helt raka, men då blir de alldeles för stora vid handleden, 8 cm bredare än de behöver vara för att ändå inte sitta åt. Så nu gör vi om dem igen... 3:e eller 4:e gången...

Vi får se hur långt jag kommer med dem innan jag påbörjar något nytt. Har lite idéer om projekt som inte ens behöver att jag skaffar mer garn...
Bland annat en sjal av det garn jag färgade på Sticklägret förra sommaren, i näverstickning tänkte jag...

4 kommentarer:

Monica sa...

Kul att du hittat min blogg och vill vara med i utlottningen!

Twelve sa...

Custom-made furniture
Video
Auto Club
Auto Parts
Goods for manicure masters RinaPRO Официальный сайт продукции Rina Professional
150 Sitemaps
Skrepka Top
Club Uncos News

12 sa...

Автозапчасти для Тягачей: Диафрагма, Диск сцепления, Дифференциал межосевой, Зеркало заднего вида
Автозапчасти BILSTEIN для Легковых автомобилей
Download programs and games
Info Linking
Linking links
Bitcoin faucet
Auto BLOG

Twelve sa...

Продажа офисной оргтехники и компьютерной техники для офиса, дома, склада в Москве от интернет магазина Orgtehpoly

Оборудование для офисов и минитипографий в Москве

Брошюровщики на металлическую пружину, Брошюровщик, Переплетная машина, Переплетчик электрический

Брошюровщики на пластиковую пружину, Брошюровщик, Переплетная машина, Переплетчик электрический, Профессиональная система переплета

Брошюровщики универсальные, Брошюровщик, Переплетная машина, Переплетчик электрический, Профессиональная система переплета