fredag, januari 25, 2008

Handarbeten på väntelista

Jag tror det kan vara nyttigt att emellanåt sammanställa vad man har planerat, så jag gör ett försök...

Arbeten som väntar på montering:
  • Hardangerduk - bara kvar att fålla
  • Handledsvärmare med pärlor - bara att sy ihop
  • Korsstygn med delfinmönster, från Dimensions - skall lämnas för inramning
  • Stickad duk - skall blockas för att kunna användas

Pågående arbeten:
  • Julduken/granmattan från Dimensions jag nämnde i förra inlägget. Evighetsprojekt
  • Ett Hollandsbroderi - litet och smidit, passande att ha med på resan
  • Pågående babykofta - jag har bara stickat på den 1 vecka
  • Sködpaddan Sheldon - i-corden för att sätta ihop skölden med underdelen knäckte mig, det är inte roligt längre...
  • Virkat överkast som min pappas särbo börjat på för länge sedan. Evighetsprojekt, bra virkning på längre tåg/bussresor
  • Knyppling - följer kursen i boken Knyppling, är på 3:e spetsen, har haft dynan i 13 år... Evighetsprojekt

Tror det är allt... :-)

Planerade projekt:

  • Jag har många inköpta broderier, mestadels tavlor
  • Raggsocksgarn, är tänkt att bli sockar till syrrans barn. Inköpt sommaren 2007
  • Garn att göra "Zombies need not apply" av Jennifer Tallapaneni till lillasyster. Inköpt sommaren 2007. Jag har gjort en svensk översättning, med Jennifers tillåtelse, om någon är intresserad
  • DROPS kofta i ”Muskat-Soft” med Dominorutor och slätstickning, garn är ännu inte inhandlat...
  • Virkade grytlappar med solrosmönster, garn inköpt 2004
  • Dubblevirkade grytlappar, garn inköpt 2004

Oj, det blir en ganska lång lista ändå... och då har jag ändå inte specificerat alla broderier... :-) eller pärlor... där är projekten för vaga för att skrivas upp, "ett halsband i blått", "något av de gröna pärlorna"...

Ja, man har ju att göra i alla fall...

Nu skall jag gå och äta lunch... Skönt med extra lediga dagar ibland...

Inga kommentarer: