måndag, februari 04, 2008

Jag är Mohair!

Via Yahoo listan Handarbeta fick jag idag en kul länk:

Viken fiber är du?
http://www.randomhouse.com/crown/pottercraftnews/fiberquiz/index.html

Jag blev Mohair.

Texten säger så här (fritt översatt):

Mohair - En mjuk, plolerad yta

"Mohair är varmare än ull, med större, plattare fibrer (scales?) som bidrar till en över lag silkeslen känsla. Fibern suger upp färg bra och, tack vare den mjuka ytan, reflekterar det briliant" - The Knitter's Book of Yarn

Mohairs är positiva och självsäkra. Du strävar alltid efter att göra ett bra första intryck för du är en stolt person, och du bryr dig mycket om vad folk tycker om dig. Du är försiktig med dina ord och är alltid taktfull. Du tycker om att ha bred support och respekt från de som du kommer i kontakt med. Du får detta genom din varma, soliga och vetgiriga personlighet. (Tack Esa och tyda.se för hjälpen med översättning)

För övrigt?

Förr förra helgen gjordes det 2 halsband och ett armband. Jag måste verkligen jobba på mina fotograferings talanger... och lite på att placera bilderna bra i bloggen.

Det blå setet gjorde jag då jag ofta använder blått, men bara haft 1 blått halsband tidigare. Jag är mycket nöjd med detta och har hunnit använda det.



Det gröna halsbandet för att använda pärlor jag fått i julklapp från min storasyster. Det första försöket med halsbandet blev jag inte nöjd med, så jag fick införskaffa rocaille pärlorna och göra om det. Det är ännu inte använt.

Kanske blir det använt nu när jag åker på semester?

Onsdag bär det av 1 vecka till södra Gran Canaria tillsammans med en kompis.

Hon säger att hon skall ligga i en solstol och sova, så jag laddar med böcker och handarbete. Babykoftan jag håller på med åker med, samt mitt lilla Hollandsbroderi. Jag tar nog även den virkade spetsen till min pappas särbo. Jag vill gärna ha med mig något mer, för den virkade spetsen kan bli så tråkig i längden, men min julduk tar stor plats och väskorna är redan överfulla...

1 kommentar:

Åsa sa...

Fina halsband!

Ang inquistive föreslår tyda.se frågvis, nyfiken och vetgirig. Välj det som passar bäst!