lördag, mars 15, 2008

Uppdatering

Oj oj oj... Nu är det nog dags att uppdatera här lite...

Fast jag har inga bilder att uppdatera med, för inget har färdigställts sedan sist...
En vecka på Gran Canaria och en vecka i Shanghai innebär avsevärt mindre tid att handarbeta... Det är verkligen synd att man inte kan sticka och virka på flyget.

Babykoftan var med på Gran Canaria, och jag stickade lite på den.
Den är nu färdig, förutom knapparna. Till och med monterad!

Den matchande mössan blir nog färdig idag, det är dock en liten risk att jag kommer göra om den. Den känns väldigt mycket som en tub...

Igår var jag och beställde garn till koftan jag planerar sticka till mig själv.
Jag får vänta till 1 april på garnet...
och jag som var så sugen på att börja!
Visst är den läcker? Jag har gillat den sedan jag såg den...
Jag skall sticka den i Mustkat Soft blålila som på bilden.
Men jag kan ju alltid brodera lite på min julgransmatta/duk medan jag väntar...
Eller sticka en liten nalle som jag fick mönster på från någon lista... Antingen till min egen nallesamling eller till något barn...
Nej, nu skall jag nog gå och sticka klart mössan...

Inga kommentarer: