lördag, april 19, 2008

Domino stickning och färdigt projekt

Så, äntligen färdig med ett projekt...

Babykoftan och mössan är klara, trådar fästa och knappar monterade!

Äntligen...
Knapparna köpte vi i tisdags och idag fick jag tagit mig i kragen och monterat dem.

Babyn som skall få det har kommit, det blev en pojke och några dagar tidigare än beräknat.

Snart skall vi åka och hälsa på!


Jag har börjat på koftan i dominostickning, och håller på med tredje varvet rutor.

Den är jättekul att sticka!
Jag hade med den när jag var med för första gången på en Garnfolks träff i Lund.

Synd att det dröjer ända till 14 maj till nästa träff, på grund av Kristi Himmelsfärd, men vi får väl se hur långt jag kommit tills dess...

Det är många nystan att trassla in sig i, eftersom jag har ett nystan per ruta på raden, och jag har 10 hela rutor per rad.

Men visst blir det snyggt!


Inga kommentarer: